Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Informasjon om Corona i Balsfjord:

På grunn av lave smittetall regionalt  vil smittetallene ikke bli oppdatert. Ved spesielle hendelser vil kriseledelsen legge ut informasjon umiddelbart på hjemmeside og facebook. 

Husk: 

Vask hender ofte og lenge med såpe (20-30 sek)  Har du ikke tilgang på såpe/vann, bruk antibac.

Ikke hils med håndtrykk eller gi klem

Følg myndighetenes råd med hensyn til hvor mange som kan samles i ulike sammenhenger samt avstand til hverandre.

 

Les mer

Boligtilskudd til tilpasning

Hvis du har nedsatt funksjonsevne kan du søke om tilskudd til små eller store ombygginger og tilpasninger av boligen din. Kommunen kan hjelpe deg med mulighetene som finnes for å finansiere tilpasning av boligen din.

  • Generelt om tjenesten

    Beskrivelse

    Det finnes både låne- og tilskuddsordninger som kan gjøre det mulig å finansiere tilpasning av boligen din.
    Du kan for eksempel trenge å tilpasse inngangen slik at den passer for rullestol, eller du trenger å bygge om større deler av boligen din. Kommunen kan hjelpe til med å finne fram til de muligheter som passer for deg.

    Målgruppe

    • Personer med funksjonsnedsettelse.
    • Eldre som ønsker å utføre forebyggende tilpasningstiltak.

    Kriterier/vilkår

    Økonomien din vil ha betydning for om du kan få tilskudd til tilpasning av bolig.

    Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

    Partnere

    Husbanken

    aaa
  • Lover og forskrifter

    Se spesielt § 15 i bostøtteloven.

    Lover

    Bustøttelova
    Forvaltningsloven

    Retningslinjer

    Rettleiar for tilskot til tilpassing

    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten


    Tilskudd til tilpasning søkes i den kommunen du bor i. Kommunen kan hjelpe deg å fylle ut søknaden.

    Ønsker du en samtale med kommunens saksbehandler, avtal time på forhånd.

    Skjema


    Søknad om startlån eller tilskudd, elektronisk

    Vedlegg


    Søknaden sendes til

    Balsfjord kommune.

     

  • Saksbehandling

    Saksbehandling

    Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

    Saksbehandlingstid

    Kommunen har plikt til å behandle saken så snart som mulig. Dersom saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig svar om årsaken til dette, med opplysninger om når det antas at vedtaket vil bli fattet.

    Klagemulighet

    Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Begrunn dette eventuelt med nye opplysninger. Kommunens egen klagenemnd er klageinstans.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Økonomikontoret
    Besøksadresse:Rådhusgata 11 9050 STORSTEINNES

    Ansvarlig enhet

    Avdeling:Økonomikontoret
    Besøksadresse:Rådhusgata 11 9050 STORSTEINNES
  • Andre opplysninger
    Opprettet
    2016-01-12 13:03
    Oppdatert:
    2019-01-08 09:00
    Gyldig fra
    2008-09-09
    Gyldig til
    2020-01-15