Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Boligtilskudd til tilpasning

Har du behov for en spesialtilpasning av boligen din, f.eks fordi du har nedsatt funksjonsevne, kan du søke kommunen om tilskudd for å dekke kostnadene helt eller delvis. 

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Har du behov for en spesialtilpasning av boligen din, kan du søke kommunen om tilskudd for å dekke kostnadene enten helt eller delvis. Tilskudd gis til spesialtilpasning av den boligen du har eller hvis du skal bygge eller kjøpe bolig. Det er også mulig å søke Husbanken om tilskudd til prosjektering og utredning i forkant.

Målgruppe

Personer med nedsatt funksjonsevne

Kriterier/vilkår

Det blir gjort en vurdering av dine spesielle behov for tilpasning og av husstandens samlede økonomi

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

Partnere

Husbanken

aaa

Lover og retningslinjer

Forskrifter

Forskrift om etableringstilskudd mv.

Forskrifter

Tilskudd til tilpasning av bolig

___

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Det enkleste er å registrere og sende søknaden elektronisk. Kommunen kan hjelpe deg å fylle ut søknaden.

Ønsker du en samtale med kommunens saksbehandler, avtal time på forhånd.

Vedlegg

Vedleggene går fram av punkt 8 i søknadsskjemaet.

Søknaden sendes til

Balsfjord kommune.

 

Saksbehandling

Kommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen har plikt til å behandle saken så snart som mulig. Dersom saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig svar om årsaken til dette, med opplysninger om når det antas at vedtaket vil bli fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Begrunn dette eventuelt med nye opplysninger. Kommunens egen klagenemnd er klageinstans.

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Økonomikontoret
Besøksadresse:Rådhusgata 11 9050 STORSTEINNES

Andre opplysninger

Gyldig fra2008-09-09
Gyldig til2020-01-15