Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Informasjon om Corona i Balsfjord:

På grunn av lave smittetall regionalt  vil smittetallene nå oppdateres ukentlig. Ved spesielle hendelser vil kriseledelsen legge ut informasjon umiddelbart på hjemmeside og facebook. 
Vi har arkivert en del av informasjonen på denne siden.  Dersom du savner noe av det som har vært informert om tidligere er det bare å ta kontakt. 

Husk: 

Vask hender ofte og lenge med såpe (20-30 sek)  Har du ikke tilgang på såpe/vann, bruk antibac.

Ikke hils med håndtrykk eller gi klem

Følg myndighetenes råd med hensyn til hvor mange som kan samles i ulike sammenhenger samt avstand til hverandre.

 

Les mer

Melding til barnevernstjenesten

Vil du melde fra om barn som har det vanskelig eller blir utsatt for omsorgssvikt?

  • Generelt om tjenesten

    Beskrivelse

    Både privatpersoner og offentlige instanser kan melde fra til barnevernstjenesten om at et barn kan ha det vanskelig. Det kreves ikke at du har observert det som meldingen din refererer til, men du bør kunne identifisere kilden til informasjonen. Et rykte anses ikke som en melding. Barnevernstjenesten skal

    • henlegge meldingen hvis den er åpenbart grunnløs
    • starte undersøkelse hvis det er grunn til å anta at det er behov for tiltak etter barnevernloven 
    • henlegge meldingen hvis lovens vilkår ikke er oppfylt

    Offentlige instanser har plikt til å varsle barnevernet hvis de har grunn til å tro at barn blir utsatt for grov omsorgssvikt.

    aaa
  • Lover og forskrifter

    Se barnevernloven §§ 4-2, 4-3, 6-4, 6-7 og 6-7a.

    Lover

    Barnevernloven
    Forvaltningsloven

    Forskrifter

    Forskrift om opplysningsplikt for krisesentre

    ___
  • Skjema

    Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

    Du kan melde fra til barnevernstjenesten skriftlig eller muntlig, over telefon eller ved personlig oppmøte. Meldingen din kan også være anonym.

  • Saksbehandling

    Saksbehandlingstid

    Barnevernstjenesten skal snarest, og senest innen én uke, gjennomgå innkomne meldinger og vurdere om meldingen skal følges opp med undersøkelser. Du skal få en bekreftelse innen tre uker på at meldingen er mottatt, bortsett fra i de tilfellene der meldingen er åpenbart grunnløs.

  • Kontaktinformasjon

    Kontaktavdeling

    Avdeling:Barnevernstjenester
    Telefon:77 72 20 50
    Postadresse:Rådhusgata 11 9050 STORSTEINNES
    Besøksadresse:9050 STORSTEINNES
  • Andre opplysninger
    Gyldig fra
    2008-06-26
    Gyldig til
    2020-01-15